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Seres Humanos no son capaz de conducir

Sunday 13 October 2013

Humans are not able to drive
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Within the joint research project TestField Safe Intelligent Mobility Germany, various technologies have been tested against the crowding of cars and to prevent accidents. A score of innovative ideas have shown that there is a driving safer future through research. A clear example of these systems is the "Electronic Brake Light" as Ford have called it . This device transmits a wireless signal to other vehicles even outside the range of conventional light, avoiding accidents and improve road safety. The driver of the vehicle following our vehicle, even if the visibility reduced by a large truck, for example, would receive in the control panel the heavy braking notice a little ahead allowing him to anticipate and prevent accidents. As noted by Paul Mascarenas, Chief Technical Officer and vice president of _ Research and Development, "car-to-car communications and car to infrastructure represents one of the next great advances in vehicle safety" to which he added his commitment to "expand testing real driving environments here and around the world with the aim of implementing this technology in the near future " Many other safety systems may improve safety and circulation, such as the Public Traffic Management, which facilitates accurate diagnosis of traffic and Internet Access In-car that allows the driver to receive information about free parking spaces or areas with a greater amount traffic by receiving real-time pictures of traffic cameras. Another technology that has been present in the German was the Obstacle Warning, which can alert drivers of objects that can be found randomly in the road. In total, the project Safe Intelligent Mobility - TestField Germany (simTD) have tried about 20 potential future systems that improve driving and safety. In short, in the service of automotive innovation in road safety. We can only hope that the future is as close as possible.


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Seres Humanos no son capaz de conducir
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Dentro del proyecto conjunto de investigación Safe Intelligent Mobility Testfield Germany, se han probado diversas tecnologías contra las aglomeraciones de coches y para prevenir accidentes. Una veintena de innovadoras ideas han puesto de manifiesto que existe un futuro más seguro al volante gracias a la investigación. Un ejemplo claro de estos sistemas es la “Luz Electrónica de Frenado” como la han llamado en Ford. Este dispositivo transmitiría una señal inalámbrica a otros vehículos incluso fuera del radio de acción de una luz convencional, lo que evitaría accidentes y mejoraría la seguridad vial. El conductor del vehículo que sigue a nuestro vehículo, aunque tenga la visibilidad reducida por un camión de grandes dimensiones, por ejemplo, recibiría en el panel de control el aviso de una fuerte frenada un poco más delante, lo que le permitiría anticiparse y evitar accidentes. Como apuntaba Paul Mascarenas, Jefe Técnico y vicepresidente de Investigación y desarrollo de Ford, “las comunicaciones coche a coche y coche a infraestructura representan uno de los próximos grandes avances en seguridad de vehículos” a lo que sumaba su compromiso de “ampliar las pruebas en entornos de conducción reales aquí y en todo el mundo con el objetivo de poder implementar esta tecnología en un futuro próximo” Otros muchos sistemas de seguridad podrían mejorar la seguridad y la circulación, como el Public Traffic Management, que facilita el diagnóstico exacto del tráfico y el In-car Internet Access que permite al conductor recibir información sobre plazas de aparcamiento libres o zonas con una mayor cantidad de tráfico gracias a la recepción de fotografías en tiempo real de cámaras de tráfico. Otra tecnología que ha estado presente en la cita alemana ha sido el Obstacle Warning, que permite alertar a los conductores de objetos que puedan encontrarse fortuitamente en la calzada. En total, en el proyecto Safe Intelligent Mobility – Testfield Germany (simtd), se han probado unos 20 potenciales sistemas futuros que mejorarían la conducción y la seguridad. En definitiva, innovación automovilística al servicio de la seguridad en la carretera. Solo queda esperar que el futuro esté lo más cercano posible.

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